پاک کردن تتو یا ریموو تاتو

برای پاک کردن ابرو می‌توان از دو روش استفاده کرد :
*روش اول با استفاده از اسیدهای ضعیف شده میوه انجام می‌شود اگر به درستی انجام نشود بسیار پرخطر است. در پاک کردن تتو با استفاده از ریموور اسیدی که به شیوه های مختلف انجام می‌شود، پوست را به وسیله دستگاه تتو خراش می‌دهند و با استفاده از میکروبراش اسید را روی موضع قرار می‌دهند. در برخی از تکنیک‌های پاک کردن تتو همانند تتو کردن، اسید را داخل پاتس یا تشتک می‌ریزند و همانند رنگ به حالت ضربه‌ای اسید را وارد پوست می‌کنند.
*روش دوم که با استفاده از مواد ارگانیک موجود در بازار انجام می‌شود، نسبت به روش ریموو با مواد اسیدی کم‌خطر است.

خطرات روش پاک کردن تتو با استفاده از اسید

در پاک کردن تتو با استفاده از اسیدهای نامعتبر موجود در بازار امکان اینکه پیگمنتر به شیوه‌ای نادرست کار را انجام بدهد وجود دارد. هر اسیدی تکنیک مخصوص به خود را دارد که بسیاری از تتوکاران از آن آگاه نیستند. اینکه یک پیگمنتر برای پاک کردن تتو شیشه‌ای حاوی مواد اسیدی بخرد بدون اینکه بداند این اسید تولید یک کمپانی معتبر است یا خیر به این معنی ست که خود را برای یک چالش بزرگ آماده می‌کند. از خطرات پاک کردن تتو با استفاده از ریموورهای اسیدی می‌توان به آسیب‌های پوستی اشاره کرد.

خطر بروز گوشت اضافه در ریموورهای غیر استاندارد

درصورتی که قدرت اسید یا فشار دست پیگمنتر بالا باشد، احتمال اسکار افزایش می‌یابد. تتویی که بوسیله اسید ریموو شده ممکن است دچار فرورفتگی و گودی شود یا گوشت اضافه بیاورد. با این گوشت اضافه کلویید می‌گویند. مسلما فرورفتگی یا برجستگی برای یک شخص به اندازه آن تتوی زشت ناخوشایند خواهد بود. من همیشه می‌گویم تتوی زشت را میتوان تا حد زیادی با میکاپ تند کاور کرد اما برای فرورفتگی و برجستگی پوست نمیتوان کاری کرد! بهترین کرم‌پودرها هم توانایی پوشاندن فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های پوست را ندارند.

روش استفاده از ریموورهای اسیدی

روش استفاده از تمامی ریموورهای اسیدی برای پاک کردن تتو با هم متفاوت است. هر پیگمنتر باید روش استفاده از اسیدی را که تهیه می‌کند از فروشنده بپرسد. بعضی از ریموورها در چند جلسه تتو را پاک می‌کنند و بعضی از ریموورها در یک جلسه. یک تتوکار یا مشتری باید بداند که هرچقدر قدرت یک ریموور بالا و پاسخگوویی آن در جلسات کمتری باشد آسیبی که به پوست وی وارد می‌شود بیشتر است. شاید در ظاهر هیچ اتفاقی برای پوست مشتری نمی‌افتد اما پوست درصد زیادی از قدرت ترمیم‌کنندگی خود را از دست می‌دهد و نسبت به همه چیز آسیب‌پذیر می‌شود. ایمن‌ترین روش برای پاک کردن تتو در حال حاضر، پاک کردن با استفاده از تکنیک نانو ریمووال ، جدیدترین تکنیک کمپانی فی در دنیاست.

کاموفلاژ یا ریموو

گاهی مشتریانی به ما مراجعه می‌کنند که ابروی آن‌ها در قسمت تاج ابرو، هشت ابرو یا دم ابرو با استفاده از رنگهای کرم رنگ پوشانده شده است. مشتریان ادعا می‌کنند که تتوکار قبلی ابروی آنها را پاک کرده است در صورتیکه تتوکار وی با استفاده از یک رنگ روشن که حاوی فلزات سنگین زیادی است رنگ آن‌ها را پوشش داده است. به پوشاندن رنگ تتو با استفاده از رنگهای روشن کاموفلاژ یا اسکین سازی می‌گویند. اسکین سازی با استفاده از رنگهای بژ ، کامو ، اسکین و گاها سفید انجام می‌شود که پیشنهاد من نیست. وجود یک رنگ روشن اضافی روی پوست به اندازه ی یک تتوی ناهماهنگ زشت است. البته گاهی نتایج اسکین سازی آنقدر خوب و طبیعی‌ست که قابل تحسین است. شاید 5 درصد مشتریانی که به ما مراجعه می‌کنند از کاور تتوی خود راضی باشند.

روش های خروج رنگ در ریموو

در پاک کردن تتو رنگی که زیر پوست است با اسیدی که به پوست تزریق می‌شود به دو روش از بدن خارج می‌شود:
1- سیستم دفاعی بدن به دلیل زخم شدن پوست فعال می‌شود و رنگ تتو توسط ماکروفاژها دفع می‌شود.
2- بخش زیادی از رنگدانه‌ها به زخمی که ایجاد می‌شود می‌چسبند و در اثر افتادن زخم از پوست خارج می‌شوند.

تفاوتهای بین اسکین سازی با پاک کردن تتو

با توجه به مطالب بالا بزرگترین تفاوت اسکین سازی با پاک کردن تتو این است:
با پاک کردن تتو رنگدانه را از زیر پوست خارج می‌کنیم اما در کاموفلاژ یا اسکین سازی با تزریق یک رنگ روشن، تلاش می‌کنیم تا تتوی قبلی را بپوشانیم. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد. شاید بزرگترین عیب پاک کردن تتو ایجاد زخم و در پی آن احتمال بروز عفونت و یا کندن زخم و احتمال ایجاد اسکار است که خداروشکر با رشد چشم‌گیری که صنعت آرایش دائم صورت داشته است این احتمال در تکنیک نانوریمووال تقریبا صفر است.
رنگهای روشن حاوی فلزات بسیار سنگینی است که وجود این فلزات نه تنها برای بدن ضرر دارد بلکه پاک کردن آن‌ها توسط لیزر یا روش‌های اسیدی تقریبا غیرممکن است. تنها دو تکنیک نانوریمووال و فی ریمووال توانایی پاک کردن رنگهای بژ، کرم، سفید و صورتی را دارند.
خب! چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!
پوست هر انسانی همانند بادکنک ظرفیت مشخصی دارد. یادتان باشد که با کاور کردن شما درواقع یک تتوی جدید انجام داده‌اید که ظرفیت پوست شما را کاهش می دهد.

 

جهت دریافت خدمات و ثبت نام در دوره های آموزشی تخصصی و تضمینی ما با اسرا حسینی در ارتباط باشید

من اسرا حسینی تلاش می‌کنم همواره بیاموزم و به بهترین شکل ممکن به دیگران آموزش دهم .

در مورد من : مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور مستر رسمی آکادمی MPT اتریش نویسنده کابردی ترین کتاب علمی و عملی میکروپیگمنتیشن ، میکروبلیدینگ و شیدینگ ابرو به نام «خانم ها دیگه خرابکاری بسه!»  آرتیست رسمی آکادمی بین المللی فی اروپا ( فیبروز ) تکنسین رسمی نانو ریمووال با مواد فی ریمووال موسس سایت اسرا حسینی مدرس تمام تکنیک های روز دنیا بیش از 20 عنوان آموزشی آرایش دائم صورت دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران برای توضیحات بیشتر روی اسرا حسینی کلیک کنید

مقالات مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست